
Nicoleta este unul dintre oamenii care ne inspiră. În anul 2014, la două săptămâni de la absolvire, a candidat pentru un post de content editor la SomProduct Baia Mare. Pentru că terminase Administrarea Afacerilor și era pasionată de e-commerce, Nico, cum îi spunem noi, a primit o altă ofertă: crearea și consolidarea departamentului de achiziții.
Primii ani au fost o reală provocare. A început prin a aplica principiile generale, învățate în facultate, și a cunoștințelor dobândite prin învățarea autodidactă. Recunoaște că s-a folosit de toate pârghiile pentru a înțelege strategiile marilor companii de Home & Deco, iar cursurile, conferințele și webinarele au ajutat-o să-și contureze propriile proceduri, pe baza cărora se iau și astăzi decizii.
Am știut, de la început, care este misiunea noastră: să îmbunătățim nivelul de confort al clientului prin produse inovatoare. Trebuia să vindem povestea aceasta, în care noi credeam, fără a avea un istoric în Home & Deco. Pentru mine nu conta cine eram atunci, conta cine vom fi noi peste un an de zile. Era ca un manifest, unul pe care îl susțineam cu încredere. Le arătam viitorul, unul în care ne dezvoltam ca un Brand Setter pe toate categoriile, un viitor din care își doreau să facă parte.
Așa i-a convins pe giganții de la Ton, un brand cu o istorie de 160 de ani, să aleagă prima companie parteneră din România, SomProduct. Era cunoscut faptul că cehii aveau un sistem aspru de selecție, iar una din condițiile principale era existența unui showroom care, la acel moment, nu exista. De aceea, spune Nicoleta, e atât de important să credem în viziunea brandului pe care îl reprezentăm. Aceleași valori și principii, au ajutat-o la târgurile și expozițiile internaționale să își creeze o rețea de contacte și să primească un vot de încredere din partea marilor furnizori.
Multe companii fac greșeala de a subevalua rolul departamentului de achiziții în structura organizatorică. Nicoleta crede că un management bun al achizițiilor poate face diferența, mai ales în momentele de criză. Acest angajament vine cu responsabilități mari pentru că orice decizie proastă poate afecata și alte structuri, achizițiile fiind singurul departament care se intersectează și comunică direct cu toate celelalte departamente: Management, Marketing, Vânzări, Logistică, Financiar și chiar Resurse Umane.
O altă provocare este mediul online, un mediu agresiv în care competiția este acerbă, iar diferența o face calitatea produselor și a serviciilor. De aceea, Nicoleta încearcă să fie, tot timpul, one step ahead, adică la curent cu toate trendurile internaționale și în permanentă legătură cu cele mai mari branduri din domeniu. Ea spune că n-ar putea face asta fără o echipă de încredere. Atât în cadrul departamentului de achiziții, cât și în cadrul celui de inserare produs, pe care tot ea îl manageriază, este înconjurată de oameni care comunică deschis și se autodepășesc, oameni de la care are, la rândul ei, lucruri de învățat.

Dacă în urmă cu șapte ani, când am pus bazele departamentului de achiziții, eram singurul responsabil, astăzi echipa noastră este formată din buyeri seniori și juniori, iar noi ne orientăm spre a forma manageri de categorie. Buyerii specializați pe anumite categorii de produs le vor putea asigura clienților cel mai bun suport de la research, evaluare produs, raport calitate-preț și până la termen de livrare și decizii de cumpărare.
Hotărârea de a se reloca la București a fost una mai mult personală, dar a fost luată împreună cu managementul. Nicoleta spune că fluxul din showroom a ajutat-o să înțeleagă cum arată și cum gândește un buyer persona, din ce target face parte, cum își petrece timpul liber și ce îl motivează în procesul de cumpărare. De asemenea, capitala este un punct logistic important pentru marii furnizori
și procesul de extindere pe piețele internaționale se poate face mai ușor din centrul economic al României.
Pe lângă pasiunea pentru e-commerce, Nico iubește călătoriile, muzica de calitate și filmele documentare. Atunci când am întrebat-o care este cea mai mare frică a ei, ne-a răspuns cu un citat: The world is big and I want to have a good look at it before it gets dark. (John Muir)
Cele mai importante lecții despre dragoste, libertate și curaj le-a învățat de la părinți. Mama și tata sunt un exemplu că evoluția nu are legătură cu vârsta și că nu există limite ale cunoașterii sau ale iubirii. Dacă aș putea schimba orice în lume, mi-aș dori ca dragostea necondiționată să fie o realitate pentru toată lumea, să o primească fiecare așa cum am primit-o și eu acasă.
Nico, ne bucurăm că faci parte din #InspiringPeople și îți mulțumim că ai crezut în noi.
Leave a Reply