Mihaela este primul angajat al showroomului SomProduct din București. Deși absolvise o facultate în domeniul contabilității, își dorea să lucreze mai mult între oameni decât între hârtii. Așa că, în anul 2012, la deschiderea primului magazin de saltele și somiere din Home & Design Mall, a participat la un interviu de angajare.
Îmi amintesc perfect prima zi la SomProduct. Ionuț mi-a adus un catalog cu mostre ale tuturor saltelelor pe care le produceam la Baia Mare. Erau foarte multe informații noi: compoziție, materiale folosite, proprietăți, duritate, grosime, beneficii pentru postura în timpul somnului. Apoi, m-a așezat pe o saltea din showroom și m-a întrebat ce fel de model e. Evident că nu am știut răspunsul corect și am ajuns acasă plângând la gândul că nu voi reuși niciodată să fac diferența între ele. Nouă ani mai târziu, mi-ar fi aproape imposibil să mă așez pe o saltea, legată la ochi, și să nu-mi dau seama ce fel de saltea este. A fost o lecție importantă pentru care îi sunt și astăzi recunoscătoare.
La început, toate saltelele și somierele erau expuse într-un spațiu de 50 m², iar după câțiva ani, odată cu lărgirea gamei de produse, magazinul s-a extins. Clienții erau din ce în ce mai atașați de brand și își doreau să vadă tot mai mult. Așa că schimbarea a venit de la sine și a fost mai mult decât necesară. La deschiderea noului showroom din Sectorul 1, feedback-ul a fost pe măsură: traficul de clienți a crescut considerabil, la fel și volumul de muncă, dar și numărul de angajați. Astăzi, Mihaela manageriază echipa de la București și este direct responsabilă de bunul mers al lucrurilor.
În domeniul vânzărilor este important să te simți bine între oameni. Mihaela spune că îi place mult ceea ce face și că se relaxează atunci când vorbește cu oamenii. Cel mai mare challange este să mulțumești clienții dificili pentru că implică un consum emoțional și nu poți rămâne indiferent la problemele pe care ei le întâmpină.
Eu întotdeauna spun că există oameni frumoși și oameni…cu stări. De la cei din urmă am avut foarte multe lucruri de învățat. La început, credeam că fiecare client nemulțumit are o problemă personală cu mine și mă consumam încercând să înțeleg unde greșesc. Dar toți oamenii poartă cu ei bagaje emoționale, trec prin situații dificile la muncă sau acasă, iar noi ajungem să îi cunoaștem într-un moment nepotrivit. Partea frumoasă e că după fiecare client dificil, cunoaștem unul plin de energie pozitivă care ne face să zâmbim și să ne amintim de ce iubim atât de mult munca pe care o facem.
Mihaela și Robert, soțul ei, s-au mutat de curând la casă, departe de zgomotul citadin al capitalei, iar timpul liber și-l petrec în natură, având grijă de mica lor grădină.
Spune că dacă ar avea o superputere, atunci i-ar ajuta pe toți cei aflați în suferință și s-ar asigura că nu mai există durere. Florile primăvara, luna toamna,/ Adierea răcoroasă vara, zăpada iarna./Alungă din suflet orice apăsare zadarnică/ Și fiecare anotimp va fi pentru tine o încântare. (Mumon – maestru zen)
Mihaela, îți mulțumim că ne inspiri cu răbdarea și optimismul tău. Ne bucurăm că faci parte din povestea noastră!
Leave a Reply