Promovarea organica se refera la postarile noastre care sunt vazute de cei care au dat Like unei pagini sau care sunt in lista noastra de prieteni. Promovarea pe Facebook este un instrument de marketing absolut necesar. Numarul de utilizatori Facebook este in continua crestere, inclusiv in Romania. Asadar, nu putem ignora rolul acestei platforme in stategiile de marketing.
Pentru promovarea platita e necesara alocarea unui buget saptamanal, insa daca preferi promovarea organica, iti venim in ajutor prin intermediului acestui ghid creat special pentru afiliatii nisei Home&Garden. Aici vom puncta cele mai importante aspecte ale promovarii organice pe Facebook, pentru ca postarile voastre sa aiba succesul cuvenit.
Cum functioneaza Facebook?
Pentru rezultate cat mai bune in campaniile Facebook, e necesar sa intelegem, in primul rand cum functioneaza Facebook. Datorita numarului mare de postari din ultima vreme, nu putem vedea tot ceea ce se publica, cum era in trecut. Facebook a creat un algoritm prin care se determina ce ne apare in NewsFeed. Astfel, Facebook ne arata doar lucrurile care ne intereseaza mai mult.
Interactionarea
Cu cat vei interactiona mai mult cu prietenii din lista, cu atat vei vedea mai multe din postarile lor in NewsFeed. Un simplu Like, a devenit foarte banal si atat de usor de acordat. Asadar, mizeaza si pe alte interactiuni, precum: Comment, Share, Click. Incearca sa fii primul cand anunti o promotie sau campanie, audienta e cea mai interesata de noutatile tale.
Timpul
Timpul este un alt criteriu foarte important pentru Facebook. Daca in primele momente dupa ce ai facut o postare, ai primit mai multe like-uri, Facebook o va considera importanta, aratand-o astfel si altor utilizatori.
Optimizarea pentru mobil
Din moment ce foarte multi utilizatori folosesc Facebook de pe mobil si tot mai putini de pe desktop, nu trebuie ignorata si optimizarea pentru mobil, indiferent daca este vorba de promovare organica sau platita.
Posteaza informatii relevante si mizeaza pe diversitate
Deoarece postezi din sfera Home&Garden, nu te limita in a posta doar produse SomProduct sau reduceri. Posteaza noutati. Affiliate manager-ul te va tine la curent cu toate noutatile. Nu le pastra doar pentru tine, impartaseste-le audientei tale. Vino si tu cu ceva nou! Foloseste postari de calitate pentru a castiga vizibilitate pe Facebook. Asadar, abordeaza teme cat mai variate din sfera Home&Garden.
Foloseste postari care capteaza audienta
Un click rapid, urmat de inchiderea ferestrei intr-un timp tot atat de scurt, nu este suficient pentru Facebook. Formuleaza in asa fel mesajele incat sa iti faci audienta sa petreaca cat mai mult timp pe postarea sau pagina respectiva.
Nu te rezuma doar la texte si pozele produselor, foloseste poze panoramice sau chiar video-uri. Acestea le gasesti la unele produse SomProduct sau pe pagina noastra oficiala de Facebook, pe care iti sugeram sa o urmaresti pentru un plus de inspiratie.
Comunica cu prietenii/fanii paginii de Facebook
Raspunde la mesaje, intra in dialog, da-le fanilor/prietenilor sfaturi. De asemenea, da si tu un comment pozitiv. Incearca sa reactionezi cat mai mult la postarile lor.
Promovarea organica pe grupurile de pe Facebook
Inscrie-te in diferite grupuri pe nisa Home&Garden si distribuie postarile tale si acolo pentru a-ti creste vizibilitatea si audienta. Insa, trebuie sa fii prudent, sa nu cazi in celalata extrema, sa fii prea “cicalitor”. O postare originala, de calitate iti va fi de mare ajutor pe aceste grupuri.
Pentru orice alte intrebari sau recomandari personalizate de promovare, nu ezita sa ne contactezi. In cazul in care nu ai mai promovat SomProduct, iti recomandam si acest articol.
Leave a Reply